Kocianovo Ústí

Menu

Jak to slyším já III. kategorie

Natalia Dragan  

Vieuxtemps: Tarantella. Od prvních tónů to jede! Virtuózní skladba ve virtuózním pojetí! Fyzikální zákony o šíření zvuku dostávají zabrat. Kaskády melodií letí do sálu, ale ještě je tu přítomen dozvuk právě odeznělých tónů, které v tom tempu nemají kam zmizet, a s ozvěnou bloudí kudy kam. Opravdu zvukový zážitek. Vynikající provedení i akustika sálu. Carmen – Fantasy je virtuózní tanec divoké Carmen. Parádní sousto pro posluchače. Velká pochvala pro dokonale sehraný tým na pódiu. Tóny houslí voní vášní, sentimentem, touhou… Létáte s nimi prostorem a pak se vrátíte k houslistce. Bravo! Lépe už snad zahrát nejde, v tomto věku určitě ne. Na úvod dne naprostá pohádka. Potleskoměr na naprostém maximu.

Mi-Helen Horn 

Vyšší kola KHS vždy nabízí plejádu dokonale připravených houslistů. Tato je jednou z nich. Pak už jen záleží na momentálním rozpoložení mladé umělkyně a na pověstném štěstí. Roli sehrává i výběr vhodné skladby, ve které se houslistka musí na pódiu dokonale najít. A vše zváží na lékárenských vážkách porota. Ve skladbě pro sólo housle děvče předvádí výtečnou virtuozitu.

Vintíř Langášek

Věru těžká soutěž pro psychiku některých účinkujících. Po vynikajících dvou prvních výstupech jít soutěžit, to je sám o sobě výkon hodný obdivu. Mládenec bojuje jak lev! Posluchačům má co nabídnout. Je vidět, že u Langášků s hudbou vstávají i chodí spát. Včera tu soutěžil v kategorii Vintířův mladší bratr. Jen tak dál, mládenci, skvělé! I když nutno přiznat, že oproti předchozím dvěma soutěžícím cosi chybí…

Sora Sato-Mound 

Mládenec z Toronta si vede na pódiu od prvních tónů skvěle. Oprávněnost vystoupit na pódiu KHS potvrzuje každou odehranou hudební frází. Za laického posluchače chválím Paganiniho, provést takovou skladbu na pódiu KHS vypovídá o houslistovi mnohé. Gratulace do Kanady! Virtuozita v přímém přenosu. Skladba pro sólové housle (E. Ysaye) je pro svoji zvukovou modernost a náročnost velice zajímavým soustem pro všechny nadšené posluchače užívající si zvukové a technické možnosti sólo nástroje na KHS v tomto věku. Co je ještě možné? Bravo! 

Adriel Collomb 

Mládenec zahajuje skladbou pro sólo housle „Paganiniana“. Od prvních tónů vysoké tempo, virtuózní záběr i rozmach. Carmen Fantasie s klavírem Martiny Hájkové nás opět ze světa éterických sólo houslí vrací na pódium KHS. Ze soutěže maximálně pro dva (houslista a korepetitor) se na okamžik stává soutěž pro tři. Somnambulní posluchač musí mít dojem, že je chvílemi na pódiu i Carmen osobně. Klobouk dolů před skladatelem i oběma interprety. Přímo na pódiu KHS došlo k výjimečnému spojení. Snad musí docházet i k samovolným elektrickým výbojům, jiskření ve vzduchu. Říká se přece někdy, že hudba elektrizuje. Strhující finále!   

Roman Spirin  

Nenápadný mládenec začíná Wieniawského v nejvyšším tempu. Rychleji snad už nelze, snad je to i na úkor kvality, nevím, ale zatím se zdá, že mládenec na to má. A naopak, že se ještě chystá „přiložit pod kotel“. Pro laika dnes báječná kategorie. Efektní skladby, virtuozita v přímém přenosu… Mozartovo Adagio přináší velebnou melodii skladatelovy geniality. Vynikající Martina Hájková u klavíru vytváří spolehlivý „zvukový polštář“ pro housle a přenáší nás spolu s Romanem Spirinem na dopolední matiné kamsi do Salzburgu.  Závěrečný Bartók je opět zcela jiný hudební chod. Poslední číslo třetí kategorie je celkovým vyzněním malý hudební dějepis přinášející dokonalé vzorky hudebních žánrů a vyhraněných skladatelských tipů. Bartók je opravdu efektní na závěr. Bravo mládenče!